1956. Renault to istny ul aktywności. Dyrektor generalny Pierre Dreyfus właśnie wypowiedział swoje słynne zdanie: „Dajcie mi coś z głośnością!” Nie mówił o Estafette, który już był w drodze i został wprowadzony na rynek trzy lata później, ale o zupełnie innym samochodzie, Renault 4 lub 4L, jak jest znany entuzjastom do dziś. Trzeba powiedzieć, że wówczas przemysł motoryzacyjny był szczególnie stateczny i kręcił się niemal wyłącznie wokół jednego konceptu: modelu trzybryłowego z silnikiem z tyłu. Pierre Dreyfus chciał czegoś zupełnie innego. Chciał samochodu, który odzwierciedlałby zmieniające się oblicze społeczeństwa, samochodu na przyszłość. Musiał być wszechstronny. Musiał być synonimem wolności. I musiał być samochodem na tereny miejskie i wiejskie, do jazdy w dni powszednie i weekendy, do pracy i wypoczynku, zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.
Misja wykonana! Renault 4 jest pamiętany jako samochód wielofunkcyjny, funkcjonalny i prosty w prowadzeniu. Oprócz tego, że był preferowanym wyborem zwykłych ludzi, mieszkańców miast i rolników, poczty i żandarmerii, zyskał również uznanie w sportach motorowych i rajdach. Kiedy Pierre Dreyfus mówił o Renault 4, porównał je do pary dżinsów. Było solidne, użyteczne i stylowe. Podobały się wszystkim płciom, grupom wiekowym, a nawet klasom społecznym.
Renault 4 to opowieść o historii sukcesu we Francji i na całym świecie. Był to samochód, który osiągnął naprawdę fenomenalne wyniki sprzedaży w trakcie swojej kariery. Sprzedano go w 8 135 424 egzemplarzach na pięciu kontynentach i w ponad stu krajach w ciągu 30 lat, co czyni go najlepiej sprzedającym się modelem Renault na świecie. Produkowany w Europie (Belgia, Hiszpania itp.), Ameryce Południowej (Argentyna, Kolumbia, Peru itp.), Afryce (Algieria, Maroko, RPA itp.), a nawet Oceanii, Renault 4 jest czwartym najlepiej sprzedającym się samochodem wszech czasów. Nic dziwnego, że stał się międzynarodową ikoną kulturową. Renault 4 E-Tech electric nie jest przytłoczony tym sukcesem.
Renault 4 E-Tech electric odzwierciedla potwierdzone zaangażowanie Renault w przyspieszenie transformacji energetycznej w Europie poprzez wprowadzenie pojazdów elektrycznych do głównego nurtu. W tym celu wdraża gamę całkowicie elektrycznych pojazdów do wszystkich potrzeb i zastosowań. Renault 4 E-Tech electric zajmuje naturalną pozycję w segmencie B, tuż nad Renault 5 E-Tech electric. Nieco większy i bardziej przestronny niż Renault 5 E-Tech electric, jego pozycjonowanie jest podobne do pozycjonowania Captura w odniesieniu do Clio. Podczas gdy Renault 5 E-Tech electric jest skierowany do klientów miejskich, Renault 4 E-Tech electric jest skierowany do szerszej publiczności, starając się przekonać do pojazdów elektrycznych wszystkich, w tym młode rodziny.
Oryginalny Renault 4 można zgrabnie podsumować jednym słowem: wszechstronność. Trzydzieści lat po zakończeniu jego kariery to samo słowo jest równie odpowiednie. Dzisiaj Renault 4 E-Tech electric – samochód Renaulution – dołącza do gamy samochodów elektrycznych Renault jako samochód na każdą potrzebę. Jego ambicje wyrażają się w myśleniu stojącym za jego projektem: odzwierciedlać użytkowanie klienta tak szeroko, jak to możliwe.
W tym celu został zaprojektowany do codziennych potrzeb, jak i na weekendy i wypoczynek. Jest idealny zarówno do jazdy solo, jak i podróży rodzinnych, z normalnym lub intensywnym wykorzystaniem bagażnika. To oczywiście dziedzictwo oryginalnego R4. Podobnie jak jego poprzednik, Renault 4 E-Tech electric patrzy długoterminowo z nową ambicją: pozwala każdemu odkrywać możliwości pojazdów elektrycznych. Jako „niebieskie dżinsy” samochodu XXI wieku, jest zaprojektowany do wszystkiego. Jest gotowy do miasta i na wieś, w góry i na autostrady.
Demonstrując swoją wszechstronność, Renault 4 E-Tech electric łączy wyjątkową przestrzeń bagażnika z modułowym układem, który jest nowością w tym segmencie. Obejmuje 420 litrów przestrzeni, niski próg załadunkowy, pomysłowe schowki, składaną tylną kanapę i składany na płasko fotel pasażera – po raz pierwszy w pojeździe elektrycznym Renault! Wszystko, czego potrzebujesz w dowolnym celu! Jednocześnie zwiększony prześwit i zaawansowany system kontroli trakcji Extended Grip zapewniają komfortową jazdę zarówno na asfalcie, jak i na wyboistych drogach. Wszystkie te funkcje, wraz z rekordowo dużą przestrzenią wewnętrzną, niskim środkiem ciężkości, trzymaniem się drogi, funkcją One Pedal i zasięgiem do 400 km, były możliwe dzięki dedykowanej platformie AmpR Small, jedynej tego typu w Europie. Współdzielona z Renault 5 E-Tech electric platforma ta zapewnia znaczne oszczędności skali, bez żadnych kompromisów dla klientów. Renault 4 E-Tech electric to kompaktowy samochód, którego potrzebujesz, aby zachować chłód w korkach i podczas długich podróży.
„Dzięki Renault 4 E-Tech electric, Renault kontynuuje swoje wysiłki, aby wprowadzić pojazdy elektryczne do głównego nurtu w Europie. Ten najnowszy model uzupełnia już szeroką gamę, z Megane, Scenic i zupełnie nowym Renault 5 E-Tech electric. Ale brakowało nam kompaktowego samochodu z prawdziwą przestrzenią. Teraz mamy go dzięki temu wszechstronnemu, funkcjonalnemu, modułowemu modelowi z dużym, łatwym do załadowania bagażnikiem. Samochód zdolny zaspokoić szeroką gamę codziennych potrzeb. To główny samochód elektryczny, który jest na bieżąco ze swoimi czasami, z mnóstwem przydatnych technologii do jazdy i komfortu” – Fabrice Cambolive, CEO marki Renault
Umów się na jazdę próbną Umów się na wizytę online Skontaktuj się z nami